Wat doen Roaccutane en Soolantra bij rosacea?

Wij horen en lezen vaak negatieve verhalen over het gebruik van Roaccutane (isotretinoïne) en Soolantra bij rosacea. Vraag jij je af wat het precies doet voor de huid? Dat hebben wij voor je uitgezocht!

Roaccutane bij rosacea

Wat zijn Roaccutane en Soolantra?

Als je op internet zoekt naar oplossingen voor rosacea kom je deze twee middeltjes regelmatig tegen. Het zijn medicijnen die bedoeld zijn voor mensen met ernstige huidklachten.

Roaccutane is een van vitamine A-zuur afgeleid middel en wordt alleen voorgeschreven wanneer antibiotica niet helpen. Vitamine A klinkt misschien gezond, maar teveel vitamine A kan zorgen voor vergiftiging van het lichaam. Door het gebruik van Roaccutane laten de huidcellen makkelijker los, waardoor huidcellen niet ophopen en je dus minder last hebt van verstopte poriën.

Maar de bijwerkingen van Roaccutane zijn vaak vrij heftig. Zoals irritatie van de huid, droge ogen, droge lippen, spierpijn, depressief, haaruitval, maagdarmklachten, gehoorproblemen en hoofdpijn. Je mag Roaccutane absoluut niet slikken bij zwangerschap of borstvoeding en je moet uitkijken met de zon en het drinken van alcohol.

Soolantra bij rosacea

Soolantra is een crème die vaak wordt voorgeschreven bij rosacea. Het bevat de werkzame stof ivermectine. Het remt zowel ontstekingen als de infectie door Demodexmijten. Dit mag alleen gebruikt bij volwassen patiënten (18 jaar of ouder).

De bijwerkingen zijn onder andere branderigheid in het gezicht, huidirritatie, jeukende en droge huid.

Kan Roaccutane of Soolantra rosacea verminderen?

Wanneer je begint met één van deze middelen kan het zijn dat je eerst verergering van de onzuiverheden merkt. Naar mate je het langer gebruikt zullen de ontstekingen en roodheid wel afnemen. Dus de middelen zijn zeker werkzaam.

Helaas zien en horen wij vaak dat zodra je stopt met het middel de klachten (erger) terugkomen. En daarnaast weegt het (tijdelijke) resultaat niet op tegen de bijwerkingen en slechte werking op het lichaam.

Het effect is dus tijdelijk; het onderdrukt als het ware de rosacea.

Wij raden dan ook aan niet zomaar aan één van deze middeltjes te beginnen. Het resultaat is tijdelijk en het heeft een slechte werking op je lichaam. Daarnaast kan je met onze natuurlijke behandelingen wél het gewenste resultaat behalen.

Lees hier de ervaring van Esin met Soolantra en antibiotica.

“De klachten komen (erger) terug na Roaccutane en Soolantra.”

Wij hebben jarenlange ervaring!

Na jarenlang onderzoek en het behandelen van duizenden mensen met rosacea weten wij inmiddels wat WEL werkt. Daarom hebben wij een unieke (natuurlijke) methode ontwikkeld voor het behandelen van rosacea. Het is een traject waarin je gezichtsbehandelingen krijgt, een voedingsadvies volgt en onze producten gebruikt.

Wij pakken niet alleen de symptomen aan, maar laten de huid van binnenuit herstellen. Zo zal de rosacea niet onderdrukt worden, maar zal de huid herstellen. Wil je meer weten over onze methode? Klik hier.

Heb jij last van rosacea en ben je benieuw wat wij voor je kunnen betekenen?

Maak gerust een afspraak voor een gratis consult en huidscan via onderstaande knop.