Rosacea supplement: Omega 3

Hét rosacea supplement Omega 3. Omega 3 is heel goed voor de huid. Het werkt namelijk ontstekingsremmend, dus erg belangrijk voor de rosacea huid.

Wat is Omega 3?

Omega 3 is een vetzuur. Niet zomaar een vetzuur, maar een belangrijke onverzadigde vetzuur. Er zijn 3 soorten omega 3-vetzuren: EPA, DHA en ALA. De EPA en DHA zitten voornamelijk in vette vis, terwijl ALA plantaardig is en in bijvoorbeeld lijnzaadolie zit.

Waar is Omega 3 goed voor?

Wanneer de balans van vetzuren goed is zijn je cellen van goede kwaliteit. Dit betekent onder andere dat het verouderingsproces wordt vertraagd, ontstekingen weggaan en er aan de droge, rode of gevoelige huid wordt gewerkt. Omega 3 helpt hier een handje bij.

De twee belangrijke stofjes in Omega 3 zijn EPA en DHA. Het vetzuur EPA werkt ontstekingsremmend en is daarom van belang bij een probleemhuid. Het vetzuur DHA werkt goed voor de focus. De combinatie van EPA en DHA is goed voor je immuunsysteem, bloedvaten, hart en hersenen. Ook je hormoonbalans heeft hier baat bij en aangezien de rosacea huid is gevoelig voor een disbalans in de hormonen is het belangrijk deze vetzuren binnen te krijgen.

Omega 3 is eigenlijk echt een alleskunner. Wij adviseren bij de rosacea huid altijd om Omega 3 supplementen te slikken. Zo pak je de ontstekingen van binnenuit aan en volgens ons is dat de beste manier. Het werkt ontstekingsremmend van binnen uit en zorgt ervoor dat de lichaamsprocessen worden ondersteund.

Dus wij noemen omega 3 ook wel het rosacea supplement.

Waar zit Omega 3 in?

Omega 3 zit in meerdere voedingsmiddelen, maar het blijkt dat lang niet iedereen genoeg omega 3 uit voeding haalt. Daarom zijn de Omega 3 supplementen gemaakt.

Omega 3 zit voornamelijk in vette vis (haring, zalm, makreel, tonijn) en plantaardige oliën. Maar aangezien wij tijdens onze behandelingen een voedingsadvies hebben waar meerdere vette vissen worden vermeden raden wij de supplementen aan.

De enige reden waarom vissen omega 3 bevatten, is omdat ze algen eten die bomvol Omega 3 zitten.

Hoeveel Omega 3 heb je nodig?

De Gezondheidsraad adviseert volwassenen om per dag minstens 200 milligram omega 3-vetzuren binnen te krijgen (bron voedingscentrum).

Onze Lamara omega 3 bevat maar liefst 1000 mg zuivere visolie, waarvan 50% EPA en 25% DHA is. Wij raden aan om 1 capsule per dag in te nemen, bij voorkeur bij een maaltijd.

Lamara omega 3 visolie