Waarom omega-3 visolie belangrijk is voor rosacea

Omega-3 heeft verschillende positieve effecten. Er is wetenschappelijk aangetoond dat de omega-3 vetzuren EPA en DHA goed zijn voor het gezichtsvermogen, de hersenen, het hart en het cholesterolgehalte. Ook verminderen EPA en DHA ontstekingsmediatoren, zoals prostaglandines (hormoonachtige stoffen), waardoor ze ontstekingsremmend werken. Omega-3 speelt een rol in de hormoonhuishouding en ondersteunt je hormoonbalans.

Waarom is omega-3 belangrijk?

Omega-3 is essentieel voor je gezondheid en kan het lichaam niet zelf aanmaken. Deze vetzuren dien je binnen te krijgen via voeding of suppletie. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen te weinig omega-3 binnen krijgen. Deze vetzuren zijn bouwstenen voor de celmembranen, het zenuwstelsel en de hersencellen. Omega-3 houdt de cellen soepel, bij een tekort wordt het celmembraan (buitenkant van de cel) stijver. Hierdoor worden voedingsstoffen slechts gedeeltelijk opgenomen door de cel en afvalstoffen onvolledig afgescheiden. De cel functioneert dan niet meer optimaal.

Gezondheidseffecten

• Een gezonde en soepele huid
  • Verbeterde hormoonbalans
  • Verbeterde hersenfunctie en gezichtsvermogen
  • Verminderde kans op hart- en vaatziekten
  • Ontstekingsremmend effect

Waarom is Omega-3 belangrijk voor rosacea?

De ontstaanswijze van rosacea en acne gaat gepaard met een ontstekingsreactie in de huid, ook wel inflammatie genoemd. Inflammatoire huidaandoeningen kunnen baat hebben bij inname van omega-3 vetzuren. Omega-3 heeft een ontstekingsremmend effect en zorgt voor soepele cellen.

Lamara Omega-3 visoliecapsules

De visoliecapsules van Lamara zijn krachtig, zuiver en natuurlijk. De capsules bevatten 1000mg zuivere visolie en bevatten een hoge dosering omega-3 vetzuren van meer dan 70%. De capsule bevat 500mg van het omega-3 vetzuur EPA en 250mg DHA. Tevens bevat de capsule een hoge dosering vitamine E (antioxidant).

Wat zijn de effecten van de Lamara Omega-3 visoliecapsules?

• Van EPA en DHA is wetenschappelijk aangetoond dat ze een gunstige invloed hebben op het gezichtsvermogen, de hersenen, het hart en de cholesterolgehalte
  • Omega-3 heeft een ontstekingsremmend effect
  • Vitamine E (antioxidant) beschermt de huid tegen vrije radicalen

Waarom zit er vitamine E in de Lamara Omega-3 visoliecapsules?

Vitamine E is een antioxidant en beschermt je huid tegen vrije radicalen. Het helpt de cellen beschermen tegen schade door zonlicht en luchtvervuiling. Het ondersteunt het natuurlijke afweersysteem van de cellen en helpt bij het behoud van gezonde cellen en weefsels. De hoge dosering van 12mg per capsule draagt bij aan een goede bescherming van de huid.

De hoge dosering vitamine E in de Lamara visoliecapsules beschermt tegen oxidatie. Omega-3 is erg gevoelig voor oxidatie. Wanneer de olie oxideert, neemt de kwaliteit van de vetzuren af. Om dit proces tegen te gaan, is er maar liefst 12mg van de antioxidant vitamine E toegevoegd, zodat de omega-3 vetzuren beschermd wordt tegen oxidatie.